20. april 2011

Club Lorry - rundvisning på Danmarks nye rigshospital for dyr

Kom med rundt på Danmarks nye Universitetshospital for familiedyr, der både bruges til forskning og undervisning for landets dyrlæger og som dyreklinik for almindelige familiedyr.

Rundvisningen finder sted onsdag den 27. april. Du kan vælge mellem kl. 16 og kl. 17.30. En rundvisning varer ca. 1 time, og det foregår på Dyrlægevej 16, 1870 Frederiksberg.

Der er gratis entré for Club Lorrys medlemmer ved forudgående tilmelding.
Du skal huske at medbringe dit gyldige medlemskort og fremvise det ved indgangen.

Rundvisningen er for Club Lorrys medlemmer, hvor du kan besøge hospitalet og høre mere om de forskellige afdelinger. Der vil være dyr tilstede, så du får et levende indtryk af stedet, og du kan se, hvordan de ansatte arbejder.

Blandt Dyrehospitalets patienter er der raske dyr, der skal vaccineres, chipmærkes eller have eksempelvis orme- eller loppebehandling. Og så er der helt specielt udstyr til syge dyr, så dyrene får den bedst mulige behandling, hvad enten det er medicinske eller kirurgiske sygdomme, det drejer sig om. Der er blandt andet et intensiv afsnit, CT- og MRI-scanner.

Universitetshospitalet for familiedyr er en del af SUND (Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, tidligere Landbohøjskolen) ved Københavns Universitet.